Kirjaboek: kirjaboek.nl | Accountmanagement als een managementopvatting | F.G. Wiegant
Accountmanagement als een managementopvatting

Accountmanagement als een managementopvatting

F.G. Wiegant
Prijs: €12,85
  •  Beschrijving
  •  Beoordelingen
?Accountmanagement als een managementopvatting? omvat een aantal artikelen over slechts een deel-onderwerp van het vakgebied verkopen: de industri?le verkoop, ook wel ?business-to-business? (b-t-b) genoemd.

Deze vorm van verkopen is gericht op leveranties aan andere organisaties (bedrijven, instituten, instellingen en overheden) die producten of diensten aankopen voor eigen gebruik of voor verdere verwerking.

Deze artikelen kenmerken zich als ?Kernen? van het vak en zijn ondergebracht in 3 series: het vak, de verkoopstrategie en de verkoophulpmiddelen. Ze kunnen elk als logisch blok worden gelezen, maar ook afzonderlijk als naslagwerk worden gebruikt.

Frits Wiegant heeft altijd zijn kennis en ervaring met anderen willen delen. Dit levenslange streven heeft geresulteerd in dit boek. Het vergaren van de kennis en ervaring waar Frits op duidt begon op een echte Handelsschool (nu HEAO) en de daarop volgende banen, o.a. in de grafische industrie. Als verpakkingsdeskundige deed hij veel ervaring op met zowel grafische technieken als met de inkoop van drukwerk en verpakkingen.

Later ging Frits steeds meer richting marketing. Dit vak boeide hem zozeer dat hij uiteindelijk docent/trainer bij het ISW werd en vooral zijn eigen diensten moest verkopen. De praktische aard van Frits verloochende zich echter niet en na een aantal jaren werd hij bij de RABO bank (??n van zijn klanten bij het ISW) hoofd vestigingen en gaf leiding aan een 12-tal filialen. Als laatste wapenfeit voor zijn pensionering werd Frits Senior Accountmanager bij RABO-computerdiensten waar hij werkte met klanten met zeer grote adresbestanden en betrokken was bij het opzetten van landelijke campagnes voor deze klanten.

Een jaar na zijn pensionering is Frits als interimmanager in verkoop en marketing begonnen. Frits: ?Ik implementeer alleen (marketing & verkoop) oplossingen die ik zelf in mijn praktijk getoetst heb en die ook gegarandeerd werken?.

Dit boek vormt de feitelijke afsluiting van Frits zijn carri?re Hij zag het als de ultieme vorm van overdracht van kennis en ervaring en was dan ook zichtbaar blij dat hij het kort voor zijn overlijden volledig kon afronden.

ISBN:
blz.: 114
formaat: paperback
 
Boekbeoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen voor dit boek.

Klik om dit boek te beoordelen